Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
Sprawdź:
- dane kontaktowe wydziału
- dane kontaktowe i zakresy obowiązków
- dane kontaktowe Zamiejscowego Referatu Rejestracji Pojazdów w Wolbromiu
- dane kontaktowe pracowników Zamiejscowego Referatu
- jakie sprawy załatwisz wydziale
Pamiętaj, że aby skutecznie załatwić swoją sprawę w Starostwie Powiatowym w Olkuszu dokumenty musisz złożyć osobiście lub w formie elektronicznej przez dedykowaną platformę. Nie wysyłaj swoich dokumentów mailem! Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami na temat metod dostarczania dokumentów do Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Olkuszu
Lokalizacja: 32-300 Olkusz, Al. 1000-lecia 1a, (poziom 0), pokój:
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
Dyrektor Wydziału
Maciej Skubis
tel.: 32 647 88 25
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Z-ca Dyrektora
Magdalena Marcińska
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pracownicy Wydziału
Referat Rejestracji Pojazdów
Joanna Walczewska
tel.: 32 643 04 62,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów
Katarzyna Sarecka
tel.: 32 643 04 62,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów
Ilona Hajduła
tel.: 32 643 04 62,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Klaudia Żerdka
tel.: 32 643 04 62,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Mariola Kania
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Justyna Knap
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Sylwia Krukowiecka
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Agata Kwiecińska
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Arleta Szymonek
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Ewelina Tracz
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Agnieszka Krawczyk
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Magdalena Izdebska
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Kamil Majda
tel.: 32 647 88 31, 32 647 88 61
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
Referat Praw Jazdy
Magdalena Gęgotek-Ziarnik
tel.: 32 647 88 30
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawanie i wymiana praw jazdy krajowych i zagranicznych
- wydawanie oraz wymiana kart kwalifikacji kierowcy
- wydawanie oraz wymiana praw jazdy międzynarodowych
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
- wydawanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego
- wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie
- wysyłanie informacji o obowiązku poddania się badaniom lekarskim, psychologicznym, ukończenia odpowiednich kursów reedukacyjnych
- wydawanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy
- zwrot zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie oraz wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwe dłużnika
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie
- przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utarcie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów
Aneta Wasińska
tel.: 32 647 88 30
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawanie i wymiana praw jazdy krajowych i zagranicznych
- wydawanie oraz wymiana kart kwalifikacji kierowcy
- wydawanie oraz wymiana praw jazdy międzynarodowych
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
- wydawanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego
- wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie
- wysyłanie informacji o obowiązku poddania się badaniom lekarskim, psychologicznym, ukończenia odpowiednich kursów reedukacyjnych
- wydawanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy
- zwrot zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie oraz wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwe dłużnika
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie
- przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utarcie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów
Beata Budzowska
tel.: 32 647 88 30
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawanie i wymiana praw jazdy krajowych i zagranicznych
- wydawanie oraz wymiana kart kwalifikacji kierowcy
- wydawanie oraz wymiana praw jazdy międzynarodowych
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
- wydawanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego
- wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie
- wysyłanie informacji o obowiązku poddania się badaniom lekarskim, psychologicznym, ukończenia odpowiednich kursów reedukacyjnych
- wydawanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy
- zwrot zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie oraz wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwe dłużnika
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie
- przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utarcie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów
Ryszard Kołodziejczyk
tel.: 32 647 88 30
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawanie i wymiana praw jazdy krajowych i zagranicznych
- wydawanie oraz wymiana kart kwalifikacji kierowcy
- wydawanie oraz wymiana praw jazdy międzynarodowych
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne
- wydawanie profilu kandydata na kierowcę oraz profilu kierowcy zawodowego
- wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie
- wysyłanie informacji o obowiązku poddania się badaniom lekarskim, psychologicznym, ukończenia odpowiednich kursów reedukacyjnych
- wydawanie decyzji o skierowaniu na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji
- wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy
- zwrot zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie oraz wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwe dłużnika
- wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami
- wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie
- przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utarcie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów
Referat Transportu
Wojciech Czyż
tel.: 32 641 30 60
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
- przeprowadzanie kontroli Stacji Kontroli Pojazdów oraz sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów
- wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów oraz ich cofanie
- dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców
- wydawanie przedsiębiorcom prowadzącym ośrodek szkolenia kierowców, poświadczenia potwierdzającego spełnienie dodatkowych wymagań w zakresie prawa jazdy kategorii A,B,C,D
- sprawowanie nadzoru nad szkoleniem prowadzonym przez ośrodki szkolenia kierowców, w tym przeprowadzanie kontroli dokumentacji i działalności związanej ze szkoleniem
- prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami
- dokonywanie wpisu osoby do ewidencji instruktorów lub wykładowców nauki jazdy oraz ich skreślanie z ewidencji
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie: przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz pośrednictwa przy przewozie rzeczy
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą oraz zawieszeniem lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
- prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania lub zmianą zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych na potrzeby własne
- prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania, zmianą lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób
- prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem wydawania zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób na liniach komunikacyjnych wykraczających poza obszar powiatu olkuskiego
- prowadzenie spraw związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg przebiegających na obszarze Powiatu Olkuskiego
Wojciech Gleń
tel.: 32 641 30 60
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
- przeprowadzanie kontroli Stacji Kontroli Pojazdów oraz sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów
- wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów oraz ich cofanie
- dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców
- wydawanie przedsiębiorcom prowadzącym ośrodek szkolenia kierowców, poświadczenia potwierdzającego spełnienie dodatkowych wymagań w zakresie prawa jazdy kategorii A,B,C,D
- sprawowanie nadzoru nad szkoleniem prowadzonym przez ośrodki szkolenia kierowców, w tym przeprowadzanie kontroli dokumentacji i działalności związanej ze szkoleniem
- prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami
- dokonywanie wpisu osoby do ewidencji instruktorów lub wykładowców nauki jazdy oraz ich skreślanie z ewidencji
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie: przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz pośrednictwa przy przewozie rzeczy
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą oraz zawieszeniem lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
- prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania lub zmianą zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych na potrzeby własne
- prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania, zmianą lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób
- prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem wydawania zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób na liniach komunikacyjnych wykraczających poza obszar powiatu olkuskiego
- prowadzenie spraw związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg przebiegających na obszarze Powiatu Olkuskiego
Zamiejscowy Referat Rejestracji Pojazdów w Wolbromiu
Lokalizacja: 32-340 Wolbrom, ul. Łukasińskiego 6, (parter),
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: 32 706 53 03
Pracownicy
Ewa Pacia
tel.: 32 706 53 03
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów
Magdalena Marcinowska
tel.: 32 706 53 03
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów
Paulina Sroka - Knap
tel.: 32 706 53 03
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów
Patrycja Rdest
tel.: 32 706 53 03
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
zakres obowiązków:
- rejestracja pojazdów
- wydawanie dowodów rejestracyjnych
- wyrejestrowanie pojazdów
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu i przywracanie do ruchu
- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie odmowy, umorzenia, uchylenia rejestracji
- wydawanie zaświadczeń
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdów
Szczegółowy zakres działania Wydziału Komunikacji i Transportu
- Do zadań Referatu Rejestracji Pojazdów należy:
- Rejestracja pojazdów na wniosek właściciela poprzez wydawanie tablic rejestracyjnych, pozwolenia czasowego, dowodu rejestracyjnego oraz decyzji o rejestracji pojazdu.
- Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem dokonania badania technicznego lub naprawy pojazdu poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
- Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
- Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem wywozu pojazdu za granicę poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
- Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu, nabyciu pojazdu oraz o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
- Wyrejestrowanie pojazdu na stałe na wniosek właściciela.
- Wyrejestrowanie pojazdu na stałe z urzędu.
- Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na wniosek właściciela poprzez wydanie decyzji.
- Przywracanie do ruchu pojazdu po czasowym wycofaniu.
- Wydawanie, w drodze decyzji, zgody na nadanie i wybicie numerów na nadwoziu, podwoziu pojazdu oraz wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej.
- Wydawanie decyzji administracyjnej w zakresie odmowy rejestracji, umorzenia rejestracji, uchylenia decyzji o rejestracji.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu.
- Zwracanie zatrzymanych elektronicznie przez Policję dowodów rejestracyjnych (lub odpowiadających im dokumentów) po ustaniu przyczyny ich zatrzymania.
- Wpisywanie do dowodu rejestracyjnego pojazdu rejestrowanego po raz pierwszy terminu badania technicznego.
- Wydawanie kart pojazdu dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy.
- Wydawanie nalepki kontrolnej.
- Wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
- Wydawanie wtórnika karty pojazdu.
- Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
- Wydawanie wtórnika nalepki kontrolnej.
- Prowadzenie spraw związanych z wpisem i skreśleniem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji dotyczących zastawu rejestrowego.
- Wydawanie zaświadczeń na żądanie strony z akt prowadzonych w sprawach należących do kompetencji Referatu.
- Potwierdzanie zgodności danych na żądanie innych organów rejestrujących pojazdy oraz skreślanie tych pojazdów z ewidencji.
- Sporządzanie sprawozdań dla Ministerstwa Cyfryzacji, Urzędu Skarbowego i Urzędów Gmin Powiatu Olkuskiego.
- Współdziałanie z innymi organami i instytucjami (Policją, Sądem i Prokuraturą) w zakresie rejestracji pojazdów.
- Do zadań Referatu Praw Jazdy należy:
- Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami.
- Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
- Wymiana praw jazdy krajowych i międzynarodowych.
- Wymiana zagranicznych praw jazdy.
- Wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub pojazdem przewożącym wartości pieniężne.
- Wydawanie profilu kandydata na kierowcę.
- Przyjmowanie od kierowców zawiadomień o utracie lub zniszczeniu dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami oraz wydawanie wtórników tych dokumentów.
- Wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie i psychologiczne kierujących pojazdami.
- Wydawanie decyzji o skierowaniu na kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii, w przypadku kierowania pojazdem
w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu. - Wydawanie skierowań (w formie profilu kandydata na kierowcę) na kontrolny egzamin sprawdzający kwalifikacje kierowców:
- na wniosek Komendanta Wojewódzkiego Policji w razie przekroczenia 24 punktów,
- w razie uzasadnionych zastrzeżeń co do kwalifikacji kierowców.
- Wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy:
- dłużnikowi alimentacyjnemu,
- z powodu nie przedstawienia w wymaganym terminie orzeczenia o istnieniu lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem,
- z powodu nie przedstawienia w wymaganym terminie orzeczenia o istnieniu lub braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem,
- z powodu nie przedstawienia w wymaganym terminie zaświadczenia o ukończeniu kursu reedukacyjnego w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii, w przypadku kierowania pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu,
- z powodu utraty ważności jeżeli dokument ten został przesłany przez organ kontroli ruchu drogowego,
- z powodu przekroczenia przez kierującego pojazdem dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h na obszarze zabudowanym,
- z powodu przewożenia przez kierującego pojazdem silnikowym osób w liczbie przekraczającej liczbę miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) lub wynikającą z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu niepodlegającego rejestracji.
- Wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami w uzasadnionych przypadkach:
- po przedłożeniu orzeczenia lekarskiego lub psychologicznego stwierdzającego istnienie przeciwwskazań zdrowotnych lub psychologicznych do kierowania pojazdami,
- z powodu utraty przez kierowcę kwalifikacji po uzyskaniu negatywnego wyniku egzaminu kontrolnego,
- z powodu niepoddania się egzaminowi kontrolnemu,
- w razie orzeczenia wyrokiem sądu zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych,
- w razie stwierdzenia na podstawie prawomocnych rozstrzygnięć, że kierujący pojazdem silnikowym w okresie 2 lat od wydania mu po raz pierwszy prawa jazdy popełnił przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji lub trzy wykroczenia określone
w art. 86 § 1 lub 2, art. 87 § 1, art. 92a w przypadku przekroczenia dopuszczalnej prędkości o ponad 30 km/h lub art. 98 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. – Kodeks wykroczeń. - Wydawanie skierowań (w formie profilu kandydata na kierowcę) na egzamin kontrolny
w przypadku ubiegania się o: - przywrócenie uprawnienia do kierowania pojazdem cofniętego na okres przekraczający
1 rok lub w związku z utratą kwalifikacji, - zwrot zatrzymanego prawa jazdy lub pozwolenia do kierowania tramwajem, którego osoba była pozbawiona na okres przekraczający 1 rok.
- Wykonywanie postanowień Prokuratora dotyczących zatrzymania uprawnień do kierowania pojazdami i realizacja wyroków lub orzeczeń w tym zakresie.
- Przyjmowanie i przechowywanie praw jazdy i pozwoleń do kierowania tramwajem w przypadku:
- zatrzymania przez Policję,
- wydania decyzji o zatrzymaniu uprawnień,
- wydania decyzji o cofnięciu uprawnień.
- Wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie.
- Prowadzenie bazy danych osób:
- posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami,
- bez uprawnień,
- posiadających zatrzymane lub cofnięte uprawnienia do kierowania pojazdami.
- Przygotowywanie i wysyłanie żądań akt ewidencyjnych kierowców do innych urzędów.
- Przygotowywanie i wysyłanie akt ewidencyjnych kierowców na żądania innych urzędów.
- Współdziałanie z innymi organami (Policja, Sąd, Prokuratura) w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami.
- Wydawanie decyzji o zwrocie zatrzymanego prawa jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały jego zatrzymanie.
- Wydawanie zaświadczeń na żądanie stron w sprawach należących do kompetencji Referatu.
- Wydawanie decyzji dotyczących uchylenia decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu na wniosek organu właściwego dłużnika, gdy ustanie przyczyna zatrzymania prawa jazdy.
- Do zadań Referatu Transportu należy:
- Dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów i wydawanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie takiego wpisu.
- Przeprowadzanie kontroli Stacji Kontroli Pojazdów oraz sprawowanie nadzoru nad przeprowadzaniem badań technicznych a w szczególności kontrolowanie w zakresie:
- spełniania przez przedsiębiorców wymogów określonych obowiązującymi przepisami,
- prawidłowości wykonywania badań technicznych,
- prawidłowego prowadzenia wymaganej dokumentacji.
- Wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów
i skreślanie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej. - Wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych pojazdów.
- Cofanie diagnostom uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów.
- Dokonywanie wpisu przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców i wydawanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie takiego wpisu.
- Prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie osób ubiegających się
o uprawnienie do kierowania pojazdami. - Wydawanie przedsiębiorcom prowadzącym ośrodek szkolenia kierowców, poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań w zakresie prawa jazdy kategorii
A, B, C lub D. - Sprawowanie nadzoru nad szkoleniem prowadzonym przez ośrodki szkolenia kierowców
w tym przeprowadzanie kontroli dokumentacji i działalności związanej ze szkoleniem. - Wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę ośrodka szkolenia kierowców i skreślanie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej.
- Występowanie z wnioskiem do Przewodniczącego Komisji Wojewody Małopolskiego
o wyznaczenie terminu egzaminu dla kandydatów na instruktorów/wykładowców i instruktorów/wykładowców nauki jazdy. - Dokonywanie wpisu osoby do ewidencji instruktorów lub wykładowców nauki jazdy.
- Skreślanie instruktora lub wykładowcy nauki jazdy z ewidencji.
- Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym lub pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.
- Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą lub cofnięciem licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, zmianą oraz zawieszeniem lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
- Prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania, zmianą lub cofnięciem zezwolenia na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób.
- Prowadzenie spraw związanych z uzgadnianiem wydania lub zmiany zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób na liniach komunikacyjnych wykraczających poza obszar powiatu olkuskiego, jednakże nie wykraczających poza obszar województwa małopolskiego.
- Prowadzenie spraw związanych z wydaniem, odmową wydania lub zmianą zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych na potrzeby własne.
- Przeprowadzanie kontroli przedsiębiorców wykonujących transport drogowy.
- Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdów usuniętych z dróg przebiegających na obszarze Powiatu Olkuskiego.
- Prowadzenie spraw związanych z występowaniem do sądu z wnioskiem
o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz powiatu. - Przekazywanie informacji do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Do zadań Zamiejscowego Referatu Rejestracji Pojazdów w Wolbromiu należy:
- Rejestracja pojazdów na wniosek właściciela poprzez wydawanie tablic rejestracyjnych, pozwolenia czasowego, dowodu rejestracyjnego oraz decyzji o rejestracji pojazdu.
- Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem dokonania badania technicznego lub naprawy pojazdu poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
- Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
- Czasowa rejestracja pojazdów na wniosek właściciela celem wywozu pojazdu za granicę poprzez wydanie tymczasowych tablic rejestracyjnych oraz pozwolenia czasowego.
- Przyjmowanie zawiadomień o zbyciu, nabyciu pojazdu oraz o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
- Wyrejestrowanie pojazdu na stałe na wniosek właściciela.
- Wyrejestrowanie pojazdu na stałe z urzędu.
- Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na wniosek właściciela poprzez wydanie decyzji.
- Przywracanie do ruchu pojazdu po czasowym wycofaniu.
- Wydawanie, w drodze decyzji, zgody na nadanie i wybicie numerów na nadwoziu, podwoziu pojazdu oraz wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej.
- Wydawanie decyzji administracyjnej w zakresie odmowy, umorzenia rejestracji, uchylenia decyzji o rejestracji.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie przekroczenia terminu rejestracji, zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu.
- Zwracanie zatrzymanych elektronicznie przez Policję dowodów rejestracyjnych (lub odpowiadających im dokumentów) po ustaniu przyczyny ich zatrzymania.
- Wpisywanie do dowodu rejestracyjnego pojazdu rejestrowanego po raz pierwszy terminu badania technicznego.
- Wydawanie kart pojazdu dla pojazdów sprowadzonych z zagranicy.
- Wydawanie nalepki kontrolnej.
- Wydawanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
- Wydawanie wtórnika karty pojazdu.
- Wydawanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
- Wydawanie wtórnika nalepki kontrolnej.
- Prowadzenie spraw związanych z wpisem i skreśleniem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji dotyczących zastawu rejestrowego.
- Wydawanie zaświadczeń na żądanie strony z akt prowadzonych w sprawach należących do kompetencji Referatu.
- Potwierdzanie zgodności danych na żądanie innych organów rejestrujących pojazdy oraz skreślanie tych pojazdów z ewidencji.
- Współdziałanie z innymi organami i instytucjami (Policją, Sądem i Prokuraturą) w zakresie rejestracji pojazdów.